„Pavojaus baimė dešimtį tūkstančių kartų baisesnė už patį pavojų“– D. Defo Struktūra ir kontaktaiVeiklaPaslaugosKorupcijos prevencija
Sportininko mityba

Kiekvienas atletas, siekiantis sėkmingo pasirodymo sporte, turi suvokti mitybos svarbą. Gerai subalansuota, maistinga dieta yra būtina maksimaliai geram pasirodymui bet kurioje sporto šakoje. Maistas, kurį mes suvalgome, duoda daugiau nei tik patenkina alkį. Tai svarbus kuras, kuris organizmą aprūpina energija reikalinga pratyboms, statybinėmis medžiagomis remontui ir spaudimo didinimui, bei maistinėmis medžiagomis, kurios yra būtinos bendrai sveikatai ir gerovei. 

Sportinėje dietoje yra būtinos šešios maistingų medžiagų rūšys:

  • Angliavandeniai - pirminis energijos šaltinis, kurį pratybų metu naudoja raumenys, ir kuris naudojamas smegenų funkcionavimui. Angliavandenių atsargos raumenyse (glikogenas) ir kepenyse santykinai yra nedidelės ir jos pastoviai turi būti papildomos, valgant turtingą angliavandeniais maistą. Puikus angliavandenių šaltinis yra košės ir produktai, kuriuose gausu krakmolo: duona, ryžiai, makaronai, bulvės kartu su vaisiais ir daržovėmis.
     
  • Riebalai - Energijos šaltinis, daugiausiai naudojamas neintensyvioje veikloje (ėjimas, sėdėjimas) bei ištvermės pratimuose. Mėsą kūno riebalai yra koncentruotos energijos atsargos. Net liekniausias žmogus savo kūne turi pakankamai riebalų, kad galėtų aprūpinti energija daug valandų trunkančią veiklą. Sportininkams rekomenduojama kiek galint mažiau naudoti riebaus maisto ne vien todėl, kad riebaus maisto vartojimas didina riebalų atsargų kiekį organizme, bet ir todėl, kad kasdieniniam maisto kalorijų santykyje sudaryti galimybę didesniam angliavandenių kiekio kaupimui, kurie yra svarbiausias energijos šaltinis pratybų metu.
     
  • Baltymai - Tai raumenų augimo ir atstatymo statybinė medžiaga. Baltymai atlieka ir eilę kitų organizmo struktūrinių bei funkcinių užduočių. Baltymai taip pat gali būti naudojami kaip energijos šaltinis pratybų metu, kai angliavandenių atsargos tampa labai mažos, tačiau tai gali iššaukti raumeninio audinio irimą. Todėl būtina vartoti didelį kiekį angliavandenių mityboje. Geras baltymų šaltinis yra mėsa, žuvis, paukštiena, pienas, sūris, jogurtas, o taip pat pupelės ir daržovės.
     
  • Vitaminai ir mineralai - Nors jų kiekis, kuris reikalingas organizmui, ir nėra didelis, jie yra labai svarbūs jūsų sveikatai ir gyvybingumui. Šios medžiagos yra sudedamoji kaulų ir dantų dalis, o taip pat dalyvauja energetiniame metabolizme bei kitų organizmo funkcijų reguliavimo procese. Vitaminų ir mineralų yra gausybėje įvairių maisto produktų, tačiau mažiau jų yra perdirbtuose produktuose ir gali būti sunaikinti verdant. Todėl svarbu yra gausiai vartoti sveiką maistą, pvz. nemaltų grūdų košes, šviežias daržoves bei vaisius.
     
  • Vanduo - Būdamas labai svarbus sportinėje veikloje, vanduo dalyvauja kūno temperatūros reguliavime, maistinių medžiagų pristatyme į kūno ląsteles bei atidirbtų medžiagų pašalinime iš jų. Visi sportininkai turi užtikrinti pakankamą skysčių vartojimą pratybų metu, nes organizmo dehidracija gali turėti didelės įtakos rezultatams.

Rungtynių kalendorius